Home » Overzicht trainingen » Marketing » Social media trainingen » Webredactie

Training Webredactie

Leer in deze cursus Webredactie hoe je teksten schrijft die de bezoekers van je website aanzetten tot lezen. Wil je je bezoekers verleiden tot een actie, bijvoorbeeld een aankoop of een boeking, dan zal je tekst daartoe moeten uitnodigen. Ook besteden we aandacht aan het opmaken en optimaliseren van nieuwsbrieven en aan het maken van landingspagina’s.

Start Gemiddelde trainingsduur Leermethode Trainingsprijs all-in

In overleg, kan snel

2 dagen

Online klassikaal, Klassikaal

795,- Excl. 21% BTW

Deze training wordt zowel klassikaal (op locatie) als online klassikaal gegeven. Geef bij het inschrijven je voorkeur op.

Data, locaties & aanmelden
Heb je een vraag of wil je meer informatie?
Vul je gegevens in, dan nemen wij contact met je op

Inhoud van de training

Specifieke kenmerken Internet/papier
Webpagina
  • Hoe leest een webbezoeker?
  • Structuur op paginaniveau
  • Onderdelen pagina
  • Informatieblokken
  • Schrijfstijl: actief, bondig en duidelijk
  • Praktijkvoorbeelden
  • Lange documenten
  • Routebeschrijvingen
  • Nieuws/archief
  • Formulieren
Knoppen en hyperlinks
  • Effectieve verwijzingen
  • Verzenden, aanmelden en inschrijven
Conversiegerichte teksten
  • Hoe lezen schermlezers commerciële teksten?
  • Wie is je lezer en wat betekent dit voor je teksten?
  • Wat is een goede schermindeling voor conversiegerichte teksten?
Marketing
  • De 6 principes van Cialdini
  • Carewords van Geryy McGovern
De AIDA-formule toegepast
  • Creatieve intro’s
  • Pakkende koppen
  • Zinsbouw en woordkeus
Zoekmachineoptimalisatie of SEO
  • Hoe kijkt Google naar je pagina?
Starten met e-mail marketing
  • Wat is je doelstelling?
  • Wat is je boodschap?
  • Wat is de huidige situatie?
  • Wat is de gewenste situatie?
  • Handige tools
  • E-mailmarketing software
  • Privacy en anti-spam
Doelgroepen
  • White list en Black list
  • E-mail marketing plannen
Campagnes opzetten
  • Gebruik van tekst
  • Gebruik van beeld
  • Gebruik van buttons
A/B Testen en verbeteren
  • Verzenden en afhandelen
Landingspagina's maken
  • Opt-in en Opt-out pagina's
  • Bezoekers sturen
  • Aanmeldingen genereren

Klassikale training

Wanneer jij je hebt aangemeld voor deze training nemen wij contact met je op. Wij gaan dan samen met jou de trainingsdagen en locatie plannen. De training wordt gegeven door een Adobe Certified instructor.

Deze training is inclusief:

  • Klassikale lesdagen
  • Gebruik computer (Mac, Windows, beeldscherm 21,5″) en software in leslokaal
  • Heerlijke lunch, koffie, thee en fris
  • Certificaat met NRTO keurmerk
  • Schrijfgerei

Wat leer je in deze training?

Hoe worden teksten op internet gelezen? Hoe kun je de lezer boeien, zodat je het gewenste resultaat behaalt? Vanuit verschillende perspectieven komen deze vragen aan de orde. Met andere woorden, we gaan kijken naar teksten die gemaakt zijn met een verschillend doel. Ook bekijken we hoe Google naar teksten kijkt. Anders gezegd, hoe optimaliseer je je teksten voor de zoekmachines.

Je leert hoe je een tekst opbouwt wanneer je een verhaal wilt vertellen, waarvoor je alle ruimte krijgt. Hoe bouw je zo'n tekst op, hoe gebruik je alinea's en hoe gebruik je kopregels? Verder leer je hoe je tekst eruit moet zien als je de bezoeker wilt stimuleren tot het ondernemen van een actie, bijvoorbeeld het doen van een aankoop of het vragen om informatie.

We besteden aandacht aan het maken van optimale mailings. Je leert hoe je e-mails zodanig schrijft en opmaakt, dat je klanten ze openen, lezen én tot actie overgaan. Je maakt kennis met de meest effectieve marketingtools, die je kunt inzetten om meer conversies te laten plaatsvinden. Na de cursus kun je e-mail campagnes vormgeven, testen (A/B), analyseren en optimaliseren.

Je maakt uitgebreid kennis met de do’s en dont’s van landing pages en je leert voor welke marketingdoeleinden je landing pages inzet. We kijken naar effectieve ontwerpen en je leert welke elementen aanwezig moeten zijn om bezoekers te verleiden tot interessante acties. Ook leert u hoe u tools zoals Google Analytics en Google Website Optimizer en webstatistieken gebruikt om landing pages te testen, te analyseren en te verbeteren.


Welke voorkennis heb je nodig?

Er is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en affiniteit met taal en schrijven is voldoende.

Voor wie is deze cursus bedoeld?

Deze cursus is voor webredacteuren en verder voor iedereen die zich realiseert dat tekst op het web iets anders is dan tekst in drukwerk. Iedereen die wil leren hoe je op het internet je boodschap beter communiceert, zal zich in deze cursus prima thuis voelen.

Typische functies behorend bij deze cursus:
Social Media Specialist, Recruitment Advisor, Influencer marketing, Community Manager, Media Vormgever, E-mail Marketeer, Marketing Professional, Content Manager, Communicatiemedewerker, Digital Projectmarketeer, Marketing assistant, Marketing- & Communicatiemedewerker, Online campaigner, Online Content Specialist, Digital Marketing Specialist, Online marketeer, Social media marketeer, webshopbeheerder, Social Media Marketing Specialist


Wat cursisten over ons zeggen

"Met heel veel plezier heb ik deze training (die bestaat uit 9 modules) gevolgd. Alle lessen zijn via e-learning goed te volgen. Het lesmateriaal en de uitleg is zeer duidelijk. Het is voor mij niet nodig geweest om lessen op locatie te volgen, maar de mogelijkheid is er wel. Eventuele opmerkingen en vragen die ik aan het leercentrum heb gesteld werden vlot en goed beantwoord. Kortom: ik ben zeer tevreden en mocht ik nog een cursus nodig hebben op dit gebied, dan zal ik zeker Trainspot weer benaderen. "

Sylvia
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office Power user

"Uit ervaring kan ik spreken als het gaat om een vergelijking te kunnen maken binnen verscheidene opleidingscentra. Ik volg namelijk regelmatig cursussen/ trainingen/ opleidingen om mij up to date te houden op allerlei vlak. Maar ik heb nog nooit zo'n prettig en persoonlijk verloop meegemaakt als dat ik nu via jullie/ trainspot heb ervaren. Top dus!!! Snelle reacties op vragen en snelle verwerking van resultaten en certificaat/ diploma uitreiking. De combinatie leerstof, filmpjes en oefeningen is goed op elkaar afgestemd..."

Kim
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Ik vond het een erg leuke training! Duidelijke uitleg dmv boek n video. De manier waarop de cursus gebracht werd vond ik erg leuk. Door het onderwerp Vista Mare in alle trainingsonderdelen te gebruiken, bleef het boeiend. Contact met trainers via chat of mail werkte prima; ik kreeg snel reactie en duidelijk advies. Ook werd er altijd duidelijke feedback gegeven op een prettige manier. Zeker een opleiding die ik anderen zou aanraden! "

Melissa
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Ik heb 7 certificaten dus mijn diploma gehaald ,Wat een super goede begeleiding door Laura en haar collega's.duidelijk computerprogramma en goed lesmateriaal in de boekjes.als je een goede cursus wilt volgen op computerprogramma's gebied raad ik jullie zeker aan naar trainspot Utrecht te gaan."

Sandra
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Het is een fijne training, ik ben doof dus kon de uitleg niet altijd goed verstaan. Toch dmv het boekje en doordat de video duidelijk is, alles stapsgewijs word getoond wat je moet doen is het mij toch gelukt! "

Pam
Maatwerk opleidingspakket Administratief medewerker binnendienst

"Trainspot is een hele fijne opleider gebleken in de hernieuwde kennismaking met Microsoft Office. Prettige sfeer, duidelijke lesstof en kundige docenten."

Marieke
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Fijne lessen met duidelijke uitleg, de boekjes zijn erg handig en de feedback is ook heel fijn, ze denken met je mee! "

Wendy
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

Bekijk alle ervaringen

Andere suggesties…

Pin It on Pinterest