Social media strategie
Social media zijn nog nooit zo relevant geweest als in deze tijd. Mensen maken er meer gebruik van dan ooit. Voor veel bedrijven, organisaties en zelfstandige professionals zijn social media inmiddels de beste (vaak zelfs de enige) manier om in beeld te komen en te blijven bij klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Wil je aan de slag met social media, maar wel met een plan? Wil je zuinig omgaan met je tijd en focussen op platforms die zakelijk echt iets toevoegen? Wil je content creëren die opvalt en mensen in beweging brengt? Deze training helpt je om die doelen dichterbij te brengen.
Start | Gemiddelde trainingsduur | Leermethode | Trainingsprijs all-in |
---|---|---|---|
In overleg, kan snel |
2 dagen |
Online klassikaal, Klassikaal |
€990,- Excl. 21% BTW |
Heb je een vraag of wil je meer informatie?
Vul je gegevens in, dan nemen wij contact met je opInhoud van de training
Introductie
- Plaats en relevantie van social media binnen het werkterrein online marketing
Een socialmediastrategie in zeven stappen
- Vind je WHY (merklading, corporate story)
- Stel je doelen
- Kijk wat anderen doen (concurrentieanalyse)
- Onderzoek je doelgroep (persona)
- Kies je platforms (EXTRA: TikTok)
- Regel de uitvoering
- Meet de resultaten (kort: Google Analytics, Google Trends, adverteren, conversietracking)
Tips voor het schrijven van een socialmediaplan
Contentcreatie voor:
- Speciale aandacht voor: engagement (interactie) krijgen, hashtaggebruik
Contentstrategie
- Contentmix
- Customer journey, 3H-model van Google
Contentplanning
- Frequentie
- Dag en tijdstip
- Een contentkalender maken
- Tools voor het inplannen van content op verschillende platforms
Trends op socialmediagebied
Maatwerk
Dit is een maatwerk-/InCompany training. Heb jij interesse in deze training? Neem dan contact op met ons via het bovenstaande formulier of bel ons op 030 7370581 voor meer informatie.
Wat leer je in deze training?
De training biedt een afwisselende mix van theorie, praktijkvoorbeelden en oefeningen. Reken op twee levendige en interactieve dagen, waarin ook je praktijkvragen aan de orde kunnen komen. Tussen de sessies door kun je desgewenst aan een eigen socialmediaplan werken. Dit is niet voor alle cursisten relevant, en daarom optioneel. De trainer geeft met plezier individuele feedback op je concept-strategie.
Je leert
- De belangrijkste trends in social media benoemen en de zakelijke mogelijkheden daarvan inschatten; denk aan purposemarketing en live video
- Een socialmediastrategie opstellen aan de hand van zeven overzichtelijke stappen, waaronder doelstellingen formuleren en meten, een concurrentie-analyse uitvoeren en een zakelijk zinvolle combinatie tussen platforms en doelgroepen maken
- Effectieve content maken voor LinkedIn, Facebook en Instagram; ook Twitter en TikTok worden behandeld, maar minder uitgebreid
- Content creëren die aanspreekt en interactie uitlokt
- Een contentplanning maken en content inplannen
Welke voorkennis heb je nodig?
Voor deze training is geen speciale voorbereiding nodig. Je kunt je laptop, tablet of smartphone tijdens de les gebruiken, maar ook zonder apparatuur ben je van harte welkom.
Voor wie is deze cursus bedoeld?
Wil je social media planmatig en op een meer professionele manier leren inzetten, en weet je al hoe veelgebruikte socialmediaplatforms als LinkedIn, Facebook en Instagram ongeveer werken? Dan is deze training geknipt voor jou. Hij is ook zeer geschikt voor zelfstandige professionals en voor mensen die hun CV willen aanvullen en daarmee hun kansen op de arbeidsmarkt willen vergroten. Typische functies behorend bij deze cursus: Social Media Specialist, Recruitment Advisor, Influencer marketing, Community Manager, Media Vormgever, E-mail Marketeer, Marketing Professional, Content Manager, Communicatiemedewerker, Digital Projectmarketeer, Marketing assistant, Marketing- & Communicatiemedewerker, Online campaigner, Online Content Specialist, Digital Marketing Specialist, Online marketeer, Social media marketeer, webshopbeheerder, Social Media Marketing Specialist