Social Media strategie
Social media zijn nog nooit zo relevant geweest als in deze tijd. Mensen maken er meer gebruik van dan ooit. Voor veel bedrijven, organisaties en zelfstandige professionals zijn social media inmiddels de beste (vaak zelfs de enige) manier om in beeld te komen en te blijven bij klanten, medewerkers en andere betrokkenen. Wil je aan de slag met social media, maar wel met een plan? Wil je zuinig omgaan met je tijd en focussen op platforms die zakelijk echt iets toevoegen? Wil je content creëren die opvalt en mensen in beweging brengt? Deze training helpt je om die doelen dichterbij te brengen.
Start | Gemiddelde trainingsduur | Leermethode | Trainingsprijs all-in |
---|---|---|---|
In overleg, kan snel |
2 dagen |
Online klassikaal, Klassikaal |
€1.325,- BTW vrijgesteld |
Deze training wordt klassikaal (op locatie) gegeven. Geef bij het inschrijven je voorkeur op.
Inhoud van de training
Introductie
- Plaats en relevantie van social media binnen het werkterrein online marketing
- Een socialmediastrategie in zeven stappen
- Vind je WHY (merklading, corporate story)
- Stel je doelen
- Kijk wat anderen doen (concurrentie-analyse)
- Onderzoek je doelgroep (persona)
- Kies je platforms (EXTRA: TikTok)
- Regel de uitvoering
- Meet de resultaten (kort: Google Analytics, Google Trends, adverteren, conversietracking)
- Tips voor het schrijven van een socialmediaplan
Contentcreatie voor:
- Speciale aandacht voor: engagement (interactie) krijgen, hashtaggebruik
- Contentstrategie
- Contentmix
- Customer journey, 3H-model van Google
Contentplanning
- Frequentie
- Dag en tijdstip
- Een contentkalender maken
- Tools voor het inplannen van content op verschillende platforms
- Trends op socialmediagebied
Klassikale training
Wanneer jij je hebt aangemeld voor deze training nemen wij contact met je op. Wij gaan dan samen met jou de trainingsdagen en locatie plannen. De training wordt gegeven door een gecertificeerde trainer.
Deze training is inclusief:
- Klassikale lesdagen
- Gebruik computer (Mac, Windows, beeldscherm 21,5″) en software in leslokaal
- Heerlijke lunch, koffie, thee en fris
- Certificaat met NRTO keurmerk
- Schrijfgerei
Wat leer je in deze training?
Na de cursus Social Media beschikt u over de kennis om met behulp van social media belangrijke doelen te realiseren en u bent een prima sparringpartner voor marketingspecialisten en internetbureaus.
U gaat gedurende de cursus actief aan de slag met uw eigen Social Media strategie. U bepaalt welke social media middelen u gaat inzetten en hoe u dit gaat aanpakken.Hoe communiceert u met uw doelgroep op de verschillende media? Elk medium heeft weer zo zijn eigen karakter. Wanneer u iemand op LinkedIn benadert, zal dit formeler zijn dan wanneer u deze persoon op Twitter benadert; maar het blijft dezelfde persoon. Hoe gaat u hiermee om? In de cursus Social Media leert u om , rekening houdend met dergelijke factoren, een Social Media plan op te zetten voor uw eigen bedrijf.
Do’s en Dont’s komen ook aan bod, maar uiteindelijk gaat het erom dat u elke keer weer kijkt of een bepaald medium past bij uw bedrijf en bij uw doelgroep. Waar bevindt mijn doelgroep zich en op welke manier ga ik met hen communiceren op mijn kanalen?
Welke voorkennis heb je nodig?
Om succesvol aan de cursus Social Media deel te nemen is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en gevoel voor marketing is voldoende.
Voor wie is deze cursus bedoeld?
De cursus Social Media is bedoeld voor voornamelijk marketing&communicatie medewerkers die tobben over hoe ze Social Media het best kunnen benutten om in contact te komen met hun (nieuwe) klanten. De cursus Social Media is ook zeer geschikt voor degenen die vanwege de snelle ontwikkelingen binnen Social Media de bomen door het bos niet meer zien en up-to-date wil blijven wat betreft de steeds groeiende mogelijkheden. Ook voor wie moet communiceren met internetbureaus en marketingspecialisten is dit een geschikte cursus.