Training Google Analytics
Leer in deze training Google Analytics effectief in te zetten als basis voor succesvolle websites, voor e-commerce en voor marketingcampagnes. Je leert hoe je met Analytics analyseert welke webpagina’s het doel bereiken en welke niet. Ook leggen we de link met Google Ads, waarmee je je marketingbudgetten effectief beheert. De training Google Analytics verzorgen wij in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en als maatwerk InCompany training.
Leermethode | Start | Taal | Gemiddelde trainingsduur | Trainingsprijs all-in |
---|---|---|---|---|
Online klassikaal, Klassikaal |
In overleg, kan snel |
Nederlandstalig |
2 dagen |
€890,- Excl. 21% BTW |
Deze training wordt zowel klassikaal (op locatie) als online klassikaal gegeven. Geef bij het inschrijven je voorkeur op.
Data, locaties & aanmeldenHeb je een vraag of wil je meer informatie?
Vul je gegevens in, dan nemen wij contact met je opInhoud van de training
- Google Analytics functionaliteiten
- Do’s & dont’s van Google Analytics
- Google Analytics installeren
- Rapportages
- Inrichten en toepassen van Analytics dashboard
- Webmaster Tools voor SEO-reportages
- Aangepaste rapportages maken
- Segmenten maken
- Mobiele rapportages maken
- Interpreteren van Google Analytics rapportages
- Analyseren van online- en offlinecampagnes
- Analyseren van bezoekersgedrag
- Key Performance Indicatoren (KPI’s)
- Online doelstellingen bepalen voor effectief meten
- Doelen bepalen en instellen voor website functionaliteiten.
- Koppeling tussen Google Ads en Google Analytics
- Online onderzoeksmethoden
- De valkuilen van webanalyse
- Google Ads, bannering, dagblad advertenties
- Multichannel tracking

Klassikale training
Wanneer jij je hebt aangemeld voor deze training nemen wij contact met je op. Wij gaan dan samen met jou de trainingsdagen en locatie plannen. De training wordt gegeven door een Adobe Certified instructor.
Deze training is inclusief:
- Klassikale lesdagen
- Gebruik computer (Mac, Windows, beeldscherm 21,5″) en software in leslokaal
- Heerlijke lunch, koffie, thee en fris
- Certificaat met NRTO keurmerk
- Schrijfgerei
Wat leer je in deze cursus?
Je maakt in deze tweedaagse cursus uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics. Je leert rapportages hoe je rapportages helder vormgeeft, waarbij je precies focust op de gegevens die voor jou van belang zijn. Vervolgens leer je de Analytics rapportages te gebruiken om slimme online marketingcampagnes, effectieve websites en succesvolle webshops op te zetten. Je leert hoe je Google Analytics inzet om te testen, te analyseren en te verbeteren.
Verder bespreken we de meest recente features van Analytics, zoals mobiele rapportages, multichannel tracking en Webmaster Tools. Ook de combinatie van Google Analytics en e-Commerce komt aan bod. Na de cursus kun je Google Analytics optimaal inzetten voor je eigen doelen en weet je hoe je je kennis van Google Analytics up-to-date houdt.
Welke voorkennis heb je nodig?
Om succesvol aan de cursus Google Analytics deel te nemen is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en gevoel voor marketing is voldoende.
Voor wie is deze cursus bedoeld?
Deze cursus Google Analytics is bedoeld voor wie een helder beeld wil krijgen van het gedrag van bezoekers op een website, om die te optimaliseren, te analyseren en verbeteren.