Google Analytics
Leer in deze cursus Google Analytics 4 effectief in te zetten als basis voor succesvolle websites, voor e-commerce en voor marketingcampagnes. Je leert hoe je met Analytics analyseert welke webpagina’s het doel bereiken en welke niet. Ook leggen we de link met Google Ads, waarmee je je marketingbudgetten effectief beheert. De cursus Google Analytics verzorgen wij in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en als maatwerk.
Leermethode | Start | Taal | Gemiddelde trainingsduur | Trainingsprijs all-in |
---|---|---|---|---|
Online klassikaal, Klassikaal |
In overleg, kan snel |
Nederlandstalig |
2 dagen |
€1.195,- BTW vrijgesteld |
Deze training wordt klassikaal (op locatie) gegeven. Geef bij het inschrijven je voorkeur op.
Inhoud van de training
Dag 1 - Google analytics inrichten, gebeurtenissen doormeten en conversies aanmaken
Meetplan voor je website- Meetprincipes en Meetcyclus
- Wat zijn Micro en Macro doelen
- Bepalen Micro en Macro doelen voor je website/webshop
- Tag assistant Legacy
- GA4 Demo account koppelen
- Google Analytics Debugger
- Debug View
- Account en Property en Gegevensstreams
- Verschillen tussen GA4 en UA
- Sessie time-out en Engagement
- Google Ads koppelen
- Intern verkeer uitsluiten
- Search Console koppelen
- Remarketing en Google Signals
- PSP uitsluiten
- E-Commerce tracking instellen
- Gebeurtenissen
- Conversies aanmaken
- Site Search instellen
- UTM coderingen en GA4
Dag 2 - Google Analytics Rapporten maken en analyseren en geavanceerde functies
Bij elke rapport in Google Analytics maken we opdrachten en gaan we op-maat-rapporten aanmaken op basis van de functionaliteit ‘Ontdekken - vrije rapporten’. Tevens analyseren we de resultaten die we zien in de rapporten. Deze rapporten kun je direct gebruiken voor je eigen website /webshop.
Realtime rapport
Demografie rapport
Technologie rapport
Acquisitie rapport
Betrokkenheid (Engagement) rapport
Secundaire Dimensies
Rapport filters of Vergelijkingen
Ontdekken - diverse vrije rapporten
- Segmenten
Klassikale training
Wanneer jij je hebt aangemeld voor deze training nemen wij contact met je op. Wij gaan dan samen met jou de trainingsdagen en locatie plannen. De training wordt gegeven door een gecertificeerde trainer.
Deze training is inclusief:
- Klassikale lesdagen
- Gebruik computer (Mac, Windows, beeldscherm 21,5″) en software in leslokaal
- Heerlijke lunch, koffie, thee en fris
- Certificaat met NRTO keurmerk
- Schrijfgerei
Wat leer je in deze cursus?
Je maakt in deze tweedaagse cursus uitgebreid kennis met de mogelijkheden en functionaliteiten van Google Analytics 4. In dag 1 houden we ons bezig met de volledige inrichting van je Google Analytics account. Dag 1 is onmisbaar voor dag 2 want in dag 1 zorgen we ervoor dat je google analytics zo is ingericht dat je zit te kijken naar dat die: volledig en betrouwbaar is en dat je precies weet wat er nu wordt gemeten. En dat je ook daadwerkelijk alles meet wat op je website gemeten zou moeten (en kunnen) worden. Na dag 1 heb je een goed overzicht van wat en hoe er gemeten wordt in google analytics. In dag 2 gaan we alleen maar naar de rapporten kijken en deze analyseren: Je leert hoe je rapportages helder vormgeeft, waarbij je precies focust op de gegevens die voor jou van belang zijn. Vervolgens leer je de Analytics rapportages te gebruiken om slimme online marketing campagnes, effectieve websites en succesvolle webshops op te zetten. Je leert hoe je Google Analytics inzet om te testen, te analyseren en te verbeteren. Dag 2 is een hele praktische dag en bij ieder rapport in google analytics worden opdrachten gegeven die door de cursisten worden uitgewerkt en vervolgens worden besproken. Je maakt diverse rapporten die je direct kunt gebruiken voor jouw website / webshop. Na de cursus kun je Google Analytics optimaal inzetten voor je eigen doelen en weet je hoe je je kennis van Google Analytics up-to-date houdt. Het is een training met een erg praktische insteek: op dag 1 ga je de inrichting van google analytics doen en maak je direct op de dag de gebeurtenissen en conversies aan. Op dag 2 gebruiken we het google analytics demo account op basis waarvan we analyses doen en rapporten aanmaken.
Welke voorkennis heb je nodig?
Om succesvol aan de cursus Google Analytics deel te nemen is geen voorkennis nodig. Algemene vaardigheid met de computer en gevoel voor marketing is voldoende.
Voor wie is deze cursus bedoeld?
Deze cursus Google Analytics is bedoeld voor wie een helder beeld wil krijgen van het gedrag van bezoekers op een website, om die te optimaliseren, te analyseren en verbeteren.