Google Ads Basis
Met de training Google Ads Basis leer je hoe je optimaal zichtbaar bent en Google gebruikers verleidt tot klikken. Na afloop van de cursus Google Ads Basis heb je in ieder geval één campagne in het zoeknetwerk van Google Ads gemaakt die aan alle eisen voldoet, inclusief bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden, uitsluitingswoorden, advertenties en extensies.
Google Ads (voorheen bekend als Google AdWords) is het online-advertentieprogramma van Google waarmee bedrijven reclame kunnen maken via zoekcampagnes, bannercampagnes, videocampagnes, shopping-campagnes en app-campagnes.
Leermethode | Start | Taal | Gemiddelde trainingsduur | Trainingsprijs all-in |
---|---|---|---|---|
Online klassikaal, Klassikaal |
In overleg, kan snel |
Nederlandstalig |
1 dag |
€595,- BTW vrijgesteld |
Deze training wordt klassikaal (op locatie) gegeven. Geef bij het inschrijven je voorkeur op.
Inhoud van de training
Google Ads Zoeknetwerk campagne
- Hoe werkt Google Ads, verschil Zoeknetwerk en Display netwerk
- Google Ads Campagne structuur bepalen
- Hoe werkt de Google Ads Zoekwoord Planner
- Google Ads campagnes opzetten
- Advertentiegroepen opzetten
- Alle beschikbare Advertentie-extensies invullen
- Campagnes en advertentiegroepen beheren
- Attractieve Google Ads advertenties schrijven
- Biedingsstrategie kiezen
- Conversies benoemen en inrichten
- Kwalitatieve clicks realiseren door goede advertentieteksten
Koppeling tussen Google Ads en Google Analytics
Optimalisatie
- Effectieve zoekwoorden selectie mbv zoekwoordplanner
- Uitsluitingszoekwoorden bepalen in toevoegen
- Zoekwoord opties bepalen en instellen (breed, exact, zinsdeel)
- Tekst advertenties en advertenties met keyword insertion maken
- Tools voor selectie van zoekwoorden
- Doormeten van Google Ads campagnes in Google Analytics
- Campagnes analyseren aan de hand van statistieken en rapportages
- Verbeteren van Google Ads campagnes
Sturen op conversie door middel van Google Ads en landingspagina’s
Klassikale training
Wanneer jij je hebt aangemeld voor deze training nemen wij contact met je op. Wij gaan dan samen met jou de trainingsdagen en locatie plannen. De training wordt gegeven door een gecertificeerde trainer.
Deze training is inclusief:
- Klassikale lesdagen
- Toegang tot de online versie van deze training
- Naslagwerk (PDF, NL)
- Gebruik computer (Mac, Windows, beeldscherm 21,5″) en software in leslokaal
- Heerlijke lunch, koffie, thee en fris
- Certificaat met NRTO keurmerk
- Schrijfgerei
Wat leer je in deze cursus?
Je leert eerst de werking van Google Ads kennen. De Campagnes van het Zoeknetwerk worden over het algemeen het meest ingezet, vandaar dat deze uitgebreid aan bod komen in deze Google Ads Basis cursus. Veel functionaliteiten van het Zoeknetwerk komen ook terug tijdens het opzetten van andere Google Ads Campagnes (Display Netwerk, Shopping, Video, App Campagnes). Tevens wordt de werking van het AIDA (REAN) model uitgelegd en maak je kennis met diverse Zoekwoord-tools die je kunt gaan gebruiken voor je Google Ads Campagnes. Vervolgens maak je uitgebreid kennis met het efficiënt opzetten, beheren, analyseren van je Google Ads Zoeknetwerk campagnes.
Je leert hoe je alle instellingen van de Campagnes van het Zoeknetwerk kunt instellen en hoe je een logische indeling maakt voor je campagnes. Daarbij wordt uitgebreid stilgestaan bij het maken van de verschillende advertentiegroepen binnen de diverse Campagnes. Je leert hoe je een goede zoekwoordenlijst met effectieve zoektermen opstelt en hoe je bezoekers verleidt met pakkende advertentieteksten en bijbehorende extensies.
Verder leer je om via Google Ads kwalitatieve clicks te genereren tegen lagere kosten en hoe je de juiste dag- en maandbudgetten bepaalt. Ook leer je hoe je je Conversies inricht voor Google Ads, de koppeling met Google Analytics. Je leert de verschillen kennen tussen het Google Zoeknetwerk en het Display Netwerk. Na deze cursus ben je ook prima geïnformeerd welke nieuwe tools je kunt inzetten om je Google Ads campagnes tot een succes te maken en op welke wijze jouw kennis van Google Ads up-to-date blijft.
Het is een praktische training, waar je op de dag zelf voor jouw bedrijf een campagne maakt, met bijbehorende advertentiegroepen, zoekwoorden en uitsluitingswoorden. In het eerste dagdeel van deze training worden alle ins- en outs van Google ads uitgelegd, zodat geen enkele term meer onbekend voor jou is. In het tweede dagdeel van deze training gaan we gezamenlijk heel praktisch te werk: zelf 1 volledige campagne inrichten met alle items die daarvoor van belang zijn. Na afloop van deze dag heb je in ieder geval 1 Campagne in het Zoeknetwerk gemaakt met bijbehorende advertentiegroepen en zoekwoorden en uitsluitingswoorden en advertenties en extensies. Op deze zelfde basis kun je zelf je overige campagnes inrichten.
De training wordt gegeven door een Google Ads gecertificeerde trainer, die al meerdere jaren dagelijks voor klanten (B2B en B2C) Google Ads campagnes opzet en optimaliseert.
Welke voorkennis heb je nodig?
Voor deze cursus vragen wij geen specifieke voorkennis, behalve algemene computervaardigheid en enige affiniteit met marketing. Het is aan aan te raden van tevoren wel alvast een Google Ads account aan te maken, zodat we op de dag zelf direct kunnen beginnen met het maken van Campagnes. De instructies voor het aanmaken van dit Google Ads account ontvang je van ons, ruim voorafgaand aan de training.
Voor wie is deze cursus bedoeld?
De cursus Google Ads Basis is voor iedereen die diensten of producten wil aanbieden via Google Ads en wil leren om Google Ads advertentiecampagnes op te zetten, te analyseren en te beheren.