Telefoneren
Tijdens de cursus Telefoneren richten wij ons op de telefoongesprekken die je veel zult voeren. Doorverbinden, afspraken maken, informatie verstrekken zijn belangrijker dan bijvoorbeeld het voeren van een verkoopgesprek. Omdat de telefonist(e) echter vaak het eerste aanspreekpunt is in een bedrijf komen diverse aspecten van verkoopgesprek, klachtenbehandeling, e.d. wel aan de orde. De telefonist(e) is het visitekaartje van het bedrijf. Hoewel uiteraard het telefoongedrag van alle medewerkers van een bedrijf correct moet zijn, geldt dit zeker voor de telefonistes en administratief medewerkers. De cursus richt zich dan ook op het aanbrengen van correcte telefoonmanieren, waarbij het uitgangspunt is dat de telefonist(e) zichzelf blijft. Geen gekunsteld, wel correct telefoongedrag is het motto.
Lestijden | Start | Taal | Trainingsprijs all-in |
---|---|---|---|
Flexibel, zelf te plannen |
In overleg, kan direct |
Nederlandstalig |
€375,- BTW vrijgesteldE-learning only: €300,- |
Betalen in termijnen
Het is mogelijk om de prijs van deze blended learning training te betalen in 4 termijnen van € 100,-.
Mocht je de training in termijnen willen betalen dan kun je dit aangeven in het opmerkingenveld bij Direct aanmelden óf Informatie aanvragen formulier.
Inhoud van de training
Communicatie
- het communicatieproces
- eenzijdige en tweezijdige communicatie
- verbale en non-verbale communicatie
- expressie en intonatie
- formele, informele, corporate communicatie
- communicatiestoornissen
Klantgericht handelen
- kenmerken van klantgericht handelen
- valkuilen bij klantgericht handelen
Gesprekstechnieken
- luistertechniek
- vraagtechniek
- argumentatietechniek
- taaltechniek
Telefoongesprekken voorbereiden
- infrastructuur
- organisatie
- human capital
Telefoongesprekken voeren
- openingsfase
- informatiefase
- actiefase
- afsluitfase
Soorten gesprekken
- informatiegesprek
- verkoopgesprek
- slechtnieuwsgesprek
- klachtenbehandeling
Communicatie-infrastructuur
- telefooncentrale
- antwoordapparaat
- mobiele telefoon
- faxapparaat
- e-mail en internet / intranet
Telecommunicatiediensten
- internationaal bellen
- binnenlandse diensten
- telefonisch vergaderen
- video-conferencing
- call centers
E-learning training
Wanneer jij je hebt aangemeld voor deze training ontvang je na betaling de login gegevens voor deze e-learning.
Deze training is inclusief:
- 4 Maanden toegang tot de e-learning
- Digitaal lesboek
- Een forum waar je vragen kunt stellen
Vooropleiding en studieduur
Geen specifieke vooropleiding vereist.
We raden je aan om voor deze cursus tien lesweken in te plannen. De studiebelasting is acht tot tien klokuren per week. Natuurlijk kun je de studieduur naar wens aanpassen, afhankelijk van de tijd die je beschikbaar hebt.
Proefles
Wil je graag weten hoe onze blended learning omgeving eruitziet en hoe deze leeromgeving werkt? Bekijk eens een gratis proefles van Telefoneren
Diploma / Certificaat
Deze cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een landelijk LSSO-erkend certificaat.
Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.