Home » Overzicht trainingen » Kantoor- & communicatie » Telefoneren

Telefoneren

Tijdens de cursus Telefoneren richten wij ons op de telefoongesprekken die je veel zult voeren. Doorverbinden, afspraken maken, informatie verstrekken zijn belangrijker dan bijvoorbeeld het voeren van een verkoopgesprek. Omdat de telefonist(e) echter vaak het eerste aanspreekpunt is in een bedrijf komen diverse aspecten van verkoopgesprek, klachtenbehandeling, e.d. wel aan de orde. De telefonist(e) is het visitekaartje van het bedrijf. Hoewel uiteraard het telefoongedrag van alle medewerkers van een bedrijf correct moet zijn, geldt dit zeker voor de telefonistes en administratief medewerkers. De cursus richt zich dan ook op het aanbrengen van correcte telefoonmanieren, waarbij het uitgangspunt is dat de telefonist(e) zichzelf blijft. Geen gekunsteld, wel correct telefoongedrag is het motto.

Lestijden Start Taal Trainingsprijs all-in

Flexibel, zelf te plannen

In overleg, kan direct

Nederlandstalig

375,- BTW vrijgesteldE-learning only: 300,-

Inhoud van de training

Communicatie
  • het communicatieproces
  • eenzijdige en tweezijdige communicatie
  • verbale en non-verbale communicatie
  • expressie en intonatie
  • formele, informele, corporate communicatie
  • communicatiestoornissen
Klantgericht handelen
  • kenmerken van klantgericht handelen
  • valkuilen bij klantgericht handelen
Gesprekstechnieken
  • luistertechniek
  • vraagtechniek
  • argumentatietechniek
  • taaltechniek
Telefoongesprekken voorbereiden
  • infrastructuur
  • organisatie
  • human capital
Telefoongesprekken voeren
  • openingsfase
  • informatiefase
  • actiefase
  • afsluitfase
Soorten gesprekken
  • informatiegesprek
  • verkoopgesprek
  • slechtnieuwsgesprek
  • klachtenbehandeling
Communicatie-infrastructuur
  • telefooncentrale
  • antwoordapparaat
  • mobiele telefoon
  • faxapparaat
  • e-mail en internet / intranet
Telecommunicatiediensten
  • internationaal bellen
  • binnenlandse diensten
  • telefonisch vergaderen
  • video-conferencing
  • call centers

E-learning training

Wanneer jij je hebt aangemeld voor deze training ontvang je na betaling de login gegevens voor deze e-learning.

Deze training is inclusief:

  • 4 Maanden toegang tot de e-learning
  • Digitaal lesboek
  • Een forum waar je vragen kunt stellen

Vooropleiding en studieduur

Geen specifieke vooropleiding vereist.

We raden je aan om voor deze cursus tien lesweken in te plannen. De studiebelasting is acht tot tien klokuren per week. Natuurlijk kun je de studieduur naar wens aanpassen, afhankelijk van de tijd die je beschikbaar hebt.


Proefles

Wil je graag weten hoe onze blended learning omgeving eruitziet en hoe deze leeromgeving werkt? Bekijk eens een gratis proefles van Telefoneren

Diploma / Certificaat

Deze cursus kun je afsluiten met een landelijk erkend LSSO-examen dat via de exameninstantie Examenbureau LSSO wordt afgenomen in één van de examencentra van dit examenbureau. Bij voldoende resultaat geeft dit recht op een landelijk LSSO-erkend certificaat.
Informatie over de examens (examendata en –locaties, examengeld en aanmelding) tref je aan op www.examenbureaulsso.nl.


Wat cursisten over ons zeggen

"Met heel veel plezier heb ik deze training (die bestaat uit 9 modules) gevolgd. Alle lessen zijn via e-learning goed te volgen. Het lesmateriaal en de uitleg is zeer duidelijk. Het is voor mij niet nodig geweest om lessen op locatie te volgen, maar de mogelijkheid is er wel. Eventuele opmerkingen en vragen die ik aan het leercentrum heb gesteld werden vlot en goed beantwoord. Kortom: ik ben zeer tevreden en mocht ik nog een cursus nodig hebben op dit gebied, dan zal ik zeker Trainspot weer benaderen. "

Sylvia
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office Power user

"Uit ervaring kan ik spreken als het gaat om een vergelijking te kunnen maken binnen verscheidene opleidingscentra. Ik volg namelijk regelmatig cursussen/ trainingen/ opleidingen om mij up to date te houden op allerlei vlak. Maar ik heb nog nooit zo'n prettig en persoonlijk verloop meegemaakt als dat ik nu via jullie/ trainspot heb ervaren. Top dus!!! Snelle reacties op vragen en snelle verwerking van resultaten en certificaat/ diploma uitreiking. De combinatie leerstof, filmpjes en oefeningen is goed op elkaar afgestemd..."

Kim
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Ik vond het een erg leuke training! Duidelijke uitleg dmv boek n video. De manier waarop de cursus gebracht werd vond ik erg leuk. Door het onderwerp Vista Mare in alle trainingsonderdelen te gebruiken, bleef het boeiend. Contact met trainers via chat of mail werkte prima; ik kreeg snel reactie en duidelijk advies. Ook werd er altijd duidelijke feedback gegeven op een prettige manier. Zeker een opleiding die ik anderen zou aanraden! "

Melissa
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Ik heb 7 certificaten dus mijn diploma gehaald ,Wat een super goede begeleiding door Laura en haar collega's.duidelijk computerprogramma en goed lesmateriaal in de boekjes.als je een goede cursus wilt volgen op computerprogramma's gebied raad ik jullie zeker aan naar trainspot Utrecht te gaan."

Sandra
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Het is een fijne training, ik ben doof dus kon de uitleg niet altijd goed verstaan. Toch dmv het boekje en doordat de video duidelijk is, alles stapsgewijs word getoond wat je moet doen is het mij toch gelukt! "

Pam
Maatwerk opleidingspakket Administratief medewerker binnendienst

"Trainspot is een hele fijne opleider gebleken in de hernieuwde kennismaking met Microsoft Office. Prettige sfeer, duidelijke lesstof en kundige docenten."

Marieke
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

"Fijne lessen met duidelijke uitleg, de boekjes zijn erg handig en de feedback is ook heel fijn, ze denken met je mee! "

Wendy
Maatwerk opleidingspakket Microsoft Office uitgebreid

Bekijk alle ervaringen

Pin It on Pinterest